Jak szybko schudnąć – wszystko o diecie dr Dąbrowskiej


Czy chciał(a)byś w ciągu kilku tygodni:

  • pozbyć się nadmiaru kilogramów bez większego wysiłku,
  • pozbyć się nadmiaru kilogramów nie ograniczając porcji spożywanego jedzenia,
  • pozbyć się nadmiaru kilogramów nie uprawiając sportu,
  • pozbyć się nadmiaru kilogramów z korzyścią dla zdrowia,
  • pozbyć się lub znacząco zmniejszyć występowanie cellulitu,

Jeśli na większość z powyższych pytań odpowiesz „tak” i chcesz dowiedzieć się, jak szybko schudnąć, ten wpis jest dla ciebie. Być może (w co bardzo wierzę) będzie on inspiracją do zmiany sposobu żywienia i przyczyni się pośrednio do poprawy twojej sylwetki, a przede wszystkim twojego zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

Jeśli na większość z poniższych pytań odpowiesz „nie”, to chcę ci powiedzieć, że jesteś moim niedoścignionym wzorem do naśladowania i z całego serca gratuluję i zazdroszczę braku problemów z wahaniami wagi, jak również zdrowego podejścia do zasad odżywiania oraz zapewne pięknego ciała. I błagam cię na litość boską, nie zostawiaj mnie w niepewności, tylko koniecznie napisz w komentarzach „jak ty to po prostu robisz”, mój ty wzorze do naśladowania.

jak szybko schudnąć, dieta dr Dąbrowskiej

 

Jesteśmy na swój sposób wyjątkowi, jednak często działamy według zbliżonych schematów

Ja, podobnie jak Ty, od wielu lat borykam się z ciągłymi wahaniami wagi, która jest wynikiem kompulsywnego jedzenia w chwilach stresu, smutku, nudy, złości, ogólnego wahania nastroju w sytuacjach dla mnie nieprzyjaznych. Ja też chciałabym być idealna lub choć bliska ideału, wstawać z uśmiechem na twarzy, kiedy za oknem leje deszcz, a temperatura nie przekracza pięciu stopni, ja też nie chciałabym warczeć na ludzi w pracy, chciałabym zawsze się uśmiechać, być oazą spokoju i cierpliwości, wieczory spędzać na siłowni wyciskając siódme poty przy czym nie pocąc się w ogóle, a po powrocie do domu zjadać lekką kolację przy świecach z ukochanym. Rzeczywistość wygląda jednak czasem troszkę inaczej. Po całym dniu pracy i użerania się z ludźmi (tak to niestety czasem wygląda), często po prostu mam ochotę walnąć się na sofę i pożreć, no właśnie – nie zjeść – ale pożreć paczkę chipsów, tabliczkę mlecznej czekolady, a na dokładkę ptasie mleczko w czasie nie krótszym niż osiągnięty w zeszłym roku rekord świata w biegu na 100 metrów, a wszystko to, by choć na chwilę, choć na momencik dać ujście tym wszystkim negatywnym emocjom, które zbierają się we mnie i którym muszę dać upust w najmniej inwazyjny dla otoczenia sposób, nie urażając nikogo, robiąc to po cichutku, we własnym tylko towarzystwie. I mija miesiąc za miesiącem, obrastam spokojnie w tłuszczyk, moje poczucie własnej wartości zmniejsza się przeciw proporcjonalnie do objętości mojej talii, aż przychodzi taki dzień, kiedy mam serdecznie dosyć. Tego, że nie pamiętam już, co to znaczy kłaść się spać z niewielkim uczuciem głodu, co to znaczy przesypiać całe noce snem głębokim i relaksującym, nie wiem, jak to jest nie posiadać tych natarczywych myśli o…. o różnych rzeczach.
Przejdźmy już jednak do konkretów.

Jak szybko schudnąć

Dieta owocowo-warzywna dr Dąbrowskiej. Krótko i na temat. Ot i cały sekret odkryty. I choć z założenia dieta jest tak naprawdę postem leczniczym, to jej „efektem ubocznym” będzie znaczna utrata wagi. Nie daj jednak sobie wmówić, że jesteś gorszy/-a, bo przyświeca ci tak bardzo przyziemny i mało elegancki oraz jakże samolubny cel. Nikomu krzywdy nie robisz. Sformułowania „efekt uboczny” użyłam celowo, bo choć początkowo o kilogramy ci chodzi, to wraz z ich utratą, zyskujesz w pakiecie zdrowie, lepsze samopoczucie, spokojny, głęboki sen, garść endorfin, moc energii, poza tym odkrywasz niesamowite możliwości swojego organizmu (okazuje się, że „cuda” istnieją i są do wytłumaczenia), poznajesz nowe zasady odżywiania, a także na stałe wprowadzasz choć kilka pozytywnych nawyków żywieniowych. Na stałe! A jeśli za pół roku najdzie cię ochota na „powtórkę z rozrywki”, jestem niemalże przekonana, że do postu przystąpisz głównie z powodów zdrowotnych.

Teoria zaczerpnięta z książek dr Dąbrowskiej

Dr Dąbrowska propaguje post leczniczy od 25 lat, po raz pierwszy zastosowała tę metodę leczenia będąc jeszcze lekarzem internistą praktykującym medycynę klasyczną, czyli taką, której leczenie ma głównie charakter objawowy, tzn. kiedy występuje choroba, pacjentowi podaje się leki, nie szukając i nie lecząc tak naprawdę przyczyny danej dolegliwości. Dr Dąbrowska udowadnia natomiast w swoich licznym wykładach i książkach, że nasz organizm posiada nieograniczone możliwości samoleczenia, regeneracji i wydłużania życia i my, poprzez zmianę naszego stylu życia, sposobu odżywiania, także poprzez aktywny wypoczynek, możemy na to wypłynąć. Ameryki w sumie nie odkryto, ale…
Trudno nie zauważyć, że w obecnych czasach jemy w nadmiarze. Jemy zbyt dużo żywności przetworzonej, kolorowej, pełnej dodatków i konserwantów, jednocześnie prowadząc siedzący tryb życia. Ruszamy się coraz mniej, pracujemy głównie na siedząco, do pracy jeździmy autem, już na pierwsze piętro wjeżdżamy windą, a wieczorami czas wolny spędzamy przed komputerem lub telewizorem zajadając się na przykład słodkościami. A kilogramów przybywa.
Dr Dąbrowska mówi o trzech rodzajach postu: o chlebie i wodzie, wymienia także post sokowy i właśnie owocowo-warzywny, który spośród tych trzech jest najbardziej bezpiecznym, ale równie skutecznym sposobem poprawienia naszego zdrowia i, chcemy czy nie, szybkim i skutecznym sposobem na poprawę sylwetki.
Zasady stosowania:
Przez okres od kilku do 42 dni (maksymalnie 6 tygodni), w zależności od naszego stanu zdrowia i samopoczucia, jemy tylko i wyłącznie warzywa i owoce niskoskrobiowe, niskocukrowe. Nasza dieta powinna oscylować w granicach 400-800 kcal dziennie, w ciągu doby nie powinniśmy jednak przekraczać 800 kcal. Chodzi o to, by dostarczając organizmowi tak mało energii pochodzącej z „zewnątrz”, przeszedł on jak najszybciej na odżywianie wewnętrzne, tzw. endogenne. Wtedy to organizm zjada wszystko, co jest nam zbędne i toksyczne: wszelkie złogi białkowe jak uszkodzone, zwyrodniałe lub martwe komórki, tkanki, zakrzepy, guzy, blizny. Będzie się tym samym oczyszczać i regenerować, zachowując jednocześnie prawidłowe funkcjonowanie wszystkich organów.
jak szybko schudnąć, dieta dr Dąbrowskiej
Co możemy jeść:
  • warzywa niskoskrobiowe: marchew, buraki, seler, pietruszka, rzodkiew, kapusta, również kiszona (dr Dąbrowska bardzo poleca wszelkie kiszonki jako cenne źródło dostarczania probiotyków), kalafior, brokuł, cebula, por, czosnek, dynia, cukinia, ogórki, pomidor, papryka, zioła i wszelkie warzywa liściaste, jak sałata, szpinak, natka pietruszki, jarmuż, itd.
  • owoce: jabłka (zaleca się maksymalnie 1 dziennie), grejpfruty, cytryny oraz nieduże ilości jagód
Wszystko to można jeść w postaci soków, koktajli, zup, warzyw gotowanych na parze lub pieczonych oraz surówek, które nie mogą być zakrapiana nawet kroplą oliwy, bo przerwie to odżywianie wewnętrzne.
Co możemy pić: wodę, herbaty ziołowe i owocowe, soki warzywne oraz owocowe bez dodatku cukru.
Produkty zakazane: właściwie wszystkie, których nie wymieniłam powyżej, warto przy tym wymienić rośliny strączkowe, zboża, owoce (poza dozwolonymi), mięso, nabiał, orzechy, produkty na bazie mąki. Nie wolno pić również kawy, czarnej herbaty, alkoholu, o paleniu papierosów już nie wspomnę.
Przeciwwskazania do postu: na dietę nie mogą przechodzić osoby w zaawansowanym stadium nowotworu, kobiety w ciąży, karmiące piersią, dzieci, młodzież w okresie dojrzewania. Nie jest to cała lista przeciwwskazań, stąd zachęcam do przeczytania książek dr Dąbrowskiej.

Charakterystyczne dla postu kryzysy ozdrowieńcze

Szczególnie na początku diety, kiedy z tkanek uwalniane są toksyny, które to przenikają do krwi, mogą pojawić się tak zwane „kryzysy ozdrowieńcze”. Jest to znak, że twój organizm zaczyna oczyszczać się wewnętrznie. Mogą pojawić się wówczas bóle głowy, nudności, wymioty, biegunka, nadmierna potliwość, biały osad na języku i inne uciążliwe dolegliwości. W późniejszym etapie postu kryzysy takie, jeśli w ogóle wystąpią, są sygnałem, że organizm walczy z przebytymi chorobami, mogą wystąpić wtedy przeróżne zdrowotne komplikacje, odezwać się choroby przebyte w dzieciństwie. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak przeczekać, pić dużo wody i odpoczywać. Wszystko ustępuje po kilku dniach samoistnie, a my cieszymy się wspaniałym samopoczuciem.

Dodatkowe informacje

O diecie, jej prawidłowościach, przebiegu, można pisać i pisać. Bardzo ważnym etapem jest wychodzenie z postu, kiedy to na bieżąco, tydzień po tygodniu wprowadzamy do jadłospisu produkty poprzednio zakazane. Dużo więcej informacji na ten temat, przykładowe przepisy, a nawet jadłospis przygotowany na 14 dni, znajdziesz w książkach dr Dąbrowskiej. O samym mechanizmie powstawania chorób i ich samoleczenia dowiesz się oglądając wykłady pani doktor dostępne na YouTube.com. Gorąco zachęcam do zapoznania się z tymi materiałami, jest ich naprawdę sporo. Będąc wyposażonym/-ą w duży zasób wiedzy, będzie ci z pewnością łatwiej w walce o zgrabniejszą sylwetkę.
Post jest nie lada wysiłkiem dla organizmu, niekoniecznie tak bardzo uciążliwym dla ciebie. Zalecam więc podejść do tego z głową, a jeżeli przyjmujesz leki, koniecznie skonsultuj się z lekarzem i monitoruj swoje zdrowie.
Jeśli podejmiesz decyzję o rozpoczęciu diety, do czego bardzo zachęcam, będę trzymała za ciebie kciuki. W sytuacjach szczególnie trudnych, przeczytaj jak to u mnie wyglądało w praktyce, może również zainteresują cię moje metody na nieograniczoną motywację, które pomogły mi wytrwać na diecie. Powodzenia!!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz