Najlepsze książki. Fenomen poranka – opinia i bonus

Prześlij dalej nie bądź taka
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  

Dzisiejszym wpisem zamykam styczniowy cykl tekstów poświęconych tematyce tworzenia celów i dążeniu do ich realizacji. Ucząc się zarządzać czasem, miałam okazję sięgnąć po najlepsze książki. Z nich czerpałam (i wciąż czerpię) ogrom wiedzy, którą wykorzystuję na co dzień. Wśród wielu bardzo wartościowych pozycji chciałabym polecić ci jedną z nich. Początkowo miał być to „Esencjalista” Grega McKeown’a. Książka, która uczy, jak osiągać więcej robiąc mniej. Jak spośród wielu bardzo dobrych opcji wybierać tylko te wyśmienite. Choć jest to znakomita pozycja, o której pewnie kiedyś wspomnę, w ostatniej chwili wybrałam jednak Fenomen poranka Hala Elrod’a. I to pomimo wad, o których wspomnę poniżej.

Fenomen Poranka jest typowym poradnikiem motywacyjnym. Bardzo łatwo i szybko się go czyta. Znajdziesz tu gładkie zdania, prostą formę. Czasem jednak zbyt nachalna autopromocja autora, odnośniki w tekście do strony internetowej pisarza powodują, że książka niepotrzebnie się rozwleka. Dodatkowo nowomowa motywacyjna rodem z Ameryki, którą posługuje się Elrod powoduje, że czytając tę pozycję momentami wywracasz oczy do góry nogami. To są te wady.

A zalety?

DLACZEGO CHCIAŁABYM, ABYŚ SIĘGNĘŁA PO TĘ POZYCJĘ?

Jesteś sumą twoich nawyków. Warto więc zadbać o to, by ci służyły. Dawno już życie pokazało mi, że to nie wielkie wydarzenia okazywały się być przełomowe, ale małe, z pozoru błahe, niczym nie wyróżniające się czynności, które wykonywałam codziennie. Dzięki nim w moim życiu wydarzały się prawdziwe „cuda”. Wiem już, jak ważna jest siła nawyku. Ile dobrego może ci dać, ile złego wyrządzić.

„Fenomen poranka” jest 30-dniowym programem przemiany nawyków związanych z porannym rytuałem, którego jestem absolutną fanką i propagatorką. Autor uważa, że utrzymywanie porannej rutyny jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów, by wykreować styl życia o jakim marzysz. W zupełności się z nim zgadzam.

DO KOGO SKIEROWANA JEST KSIĄŻKA

Do każdego kto pragnie dokonać zmian w życiu. Do osób, które chcą wprowadzić do harmonogramu dnia stałe punkty, rytuały. Dla tych, którzy mają zamiar wcześnie wstawać i wykorzystać ten czas z pożytkiem dla siebie.

JAK NA TYM SKORZYSTASZ?

Stosując się do rad w niej zawartych wyskoczysz z pędzącego pociągu, zatrzymasz się na chwilę i odkryjesz, czym jest uważność, bycie tu i teraz. Rozpoczniesz dzień pełna energii do działania. Zmniejszysz niepokój i uczucie stresu. Będziesz bardziej efektywna w swoich działaniach. Przestaniesz przekładać rzeczy na potem. Zwiększysz koncentrację. Poprawisz kondycję fizyczną. Odkryjesz wizję swojego wymarzonego życia i zmotywowana zaczniesz konsekwentnie realizować cele.

STRUKTURA KSIĄŻKI

Pierwsza jej część opisuje przeżycia autora, które stoją za powstaniem „Fenomenu poranka”. Elrod jest żywym dowodem na to, że można pokonać wszelkie trudności. Sięgając kilkukrotnie dna, wzbił się na sam szczyt. Po wypadku samochodowym wróżono mu, że nigdy nie będzie chodził. W późniejszych latach życia na skutek kryzysu finansowego zbankrutował i popadł w depresję. Mimo tego nie poddał się, pracował nad sobą, uczył się i dziś jest ultramaratończykiem, trenerem personalnym, mówcą publicznym i autorem bestsellera. Podkreśla, że każdy z nas może tego dokonać.

Druga część poradnika szczegółowo opisuje proponowaną przez Elroda metoda. Składa się na nią 5-etapowa strategia unikania drzemki oraz 6 praktyk samorozwoju, tak zwane „Life S.A.V.E.R.S”. Autor pokazuje, jak wprowadzić je krok po kroku, dostosować do swojego trybu życia i w ciągu 30 dniu uformować nowy nawyk.

Oto co zakłada proponowana przez niego strategia pobudki

  1. Przed zaśnięciem zadbaj o pozytywne nastawienie i wyznacz sobie cel. Pierwszą myślą po przebudzeniu jest to, o czym myślisz przed zaśnięciem. Bądź tego świadoma i myśl pozytywnie o nadchodzącym dniu. Ułóż jego plan. Spowoduje to, że obudzisz się z celem. Nie dlatego że musisz, ale dlatego że chcesz.

  2. Przenieś zegarek daleko od łóżka – zmusisz się, by wstać i go wyłączyć

  3. Zaraz po przebudzeniu umyj zęby – uczucie świeżości w buzi dobudza

  4. Wypij szklankę wody – nawadniając organizm pozbywasz się uczucia zmęczenia. Kiedy w ciągu dnia poczujesz znowu zmęczenie to znak, że zbyt mało pijesz

  5. Ubierz się lub wskocz pod prysznic

 

„Ratownicy życia” – Life S.A.V.E.R.S.

Pomogą odnaleźć ci siłę, która poprawi jakość twojego życia. Są to:

  1. S jak silence – Kontemplacja ciszy. Przebywanie w ciszy obniży stres. Pomoże ci się zrelaksować. Możesz medytować, modlić się, pomyśleć o celach, skupić się na priorytetach.

  2. A jak afirmacje – czytaj je. Elrod podkreśla ich siłę i moc w pozytywnym nastawieniu do siebie. Podpowiada, co zrobić, by utworzyć te, które najlepiej zaczną na ciebie oddziaływać

  3. V jak visualisation – Podobnie jak sportowcy, którzy używają tej metody, by poprawić swoje wyniki, ty też wizualizuj. Wyobraź sobie siebie osiągającą cele. Po takim ćwiczeniu łatwiej ci będzie zacząć działać.

  4. E jak exercise – poświęć czas na ćwiczenia. Skłony, przysiady, wykroki, pompki – wszystko, co przyspieszy bicie twojego serca. Ćwiczenia pomogą ci utrzymać poziom energii przez cały dzień.

  5. R jak reading – przeznacz parę minut na naukę. Przeczytaj kilka stron książki o samorozwoju. Nawet jeśli wyciągniesz z niej jedną rzecz, którą zastosujesz u siebie, będzie to cenny wkład w twoje życie.

  6. S jak scribing – wyznacz czas na pisanie (kaligrafowanie). Zacznij prowadzić dziennik i napisz, za co jesteś wdzięczna. Spisz swoje intencje na nadchodzący dzień. Oczyścisz dzięki temu umysł, być może okryjesz nowe cele, znajdziesz rozwiązanie nurtującego cię problemu

 

Zanim przeczytałam „Fenomen poranka”, od wielu miesięcy stosowałam opisane w nim zasady. Nie miałam jeszcze pojęcia, kim jest Hal Elrod. Nie wiedziałam o istnieniu „Fenomenu…”. Książka potwierdziła to, o czym intuicyjnie wiedziałam. Że warto wyrobić w sobie zwyczaj wczesnego wstawania. Że godzina (lub mniej, autor mówi nawet o sześciu minutach), którą rano poświęcisz na rozwój psychofizyczny, duchowy, pozytywnie wpłynie nie tylko na dzień, który przed tobą, ale na całe twoje życie. Jakby to banalnie nie brzmiało i śmierdziało na kilometr tanią motywacją, tak po prostu jest. Dlatego też bardzo zachęcam cię do przeczytania książki i zastosowania zawartych w niej wskazówek.

Jakie najlepsze książki ty miałabyś ochotę mi polecić?

 

*****************************************************************

 

Na zakończenie mam coś dla ciebie.

Jeśli śledzisz mój blog regularnie, wiesz, że jedną z bardziej przyjemnych czynności, na którą składa się moja poranna rutyna, jest uzupełnianie dziennika. Jeśli chciałabyś również coś takiego prowadzić, a brakuje ci pomysłu, jak możesz to robić, przygotowałam dla ciebie wzór „mojego” do wydrukowania. Na cały tydzień. Znajdziesz tam trzy pytania poranne, na które odpowiadasz zaraz po przebudzeniu oraz dwa wieczorne. Odpowiadasz na nie przed zaśnięciem. Oprócz tego dziennik zawiera po jednym cytacie motywacyjnym na każdy dzień tygodnia.

Już teraz pobierz skróconą instrukcję jego obsługi i dowiedz się, jakie korzyści da ci regularne prowadzenie dziennika.

  Kliknij tutaj

planner

 

By otrzymać dziennik wraz z jego pełną instrukcją, zapisz się już teraz na listę odbiorców newslettera

Kiedy już zaczniesz go uzupełniać, chętnie się dowiem, jak mogłabym dziennik ulepszyć. Chciałabym, by dobrze służył nie tylko mi, ale także tobie. Czy są jakieś inne, dodatkowe pytania, na które chciałabyś odpowiadać? Czy zastąpiłabyś nimi te, które są już w notatniku? Czekam na twoje podpowiedzi i komentarze.

Dziękuję, że poświęciłaś swój czas na przeczytanie recenzji.

 

 

******************************************************

Na zakończenie chcę cię poprosić o wypełnienie króciutkiej ANONIMOWEJ ANKIETY , która pozwoli mi zbadać jak bardzo proponowane przeze mnie treści są dla ciebie przydatne i czy są napisane prostym i zrozumiałym językiem. Uzupełnienie ankiety zamie ci raptem 5 sekund, a jeśli zdecydujesz się rozwinąć swoją wypowiedź, maksymalnie 1 minutę. Twoja odpowiedź jest dla mnie szczególnie ważna, gdyż pozwoli mi ona rozwijać mój warsztat, ulepszać proponowane treści na blogu i dostosowywać je do Twoich potrzeb. Dziękuję 🙂


Prześlij dalej nie bądź taka
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o